پلیس+10

ملي

شرایط کسر خدمت ایثارگران

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ،سردار"ابراهیم کریمی" اظهار کرد: در اجرای قانون کسرخدمت ایثارگری مورد اشاره در بند (د) ماده (88) قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه کشور، مشمولانی که سابقه جبهه و یا تجمیع جبهه،جانبازی و آزادگی والدین آنان به امتیاز 28 و 29 می رسد،می توانند با مراجعه به یگان خدمتی والدین ، گواهی کسرخدمت را دریافت کنند.

وی افزود: آن دسته از کارکنان وظیفه که امتیاز کسرخدمت آنان کمتر از 28 بوده و امکان بهره مندی از معافیت را نداشته اند، در صورتی که واجد شرایط بهره مندی از ضوابط قبلی کسرخدمت ایثارگری باشند، می توانند از امتیاز 9 روز کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح ضوابط سابق کسرخدمت ایثارگری بیان کرد: مشمولان غیر غایب متولد 72 به قبل که تا قبل از 96/9/19 به خدمت اعزام شده اند، به ازای هرماه حضور در جبهه، اسارت و یا درصد جانبازی والدین ، 9 روز کسرخدمت به آنان تعلق می گیرد.

وی گفت: برابر هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح،آن دسته از مشمولان واجد شرایط (اعزامی قبل از 96/9/19) که موفق به دریافت گواهی کسرخدمت ایثارگری با ضوابط قبلی نشده اند،همچنان فرصت دارند با مراجعه به یگان خدمتی والدین خود، برای اخذ گواهی مذکور اقدام کنند تا سوابق آنان در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

آخرین اخبار قانون کسر خدمت ایثاگری

🔸️معاون وظیفه عمومی استان سمنان گفت:مشمولان متولد 72 به قبل می توانند از مقررات کسر خدمت ایثارگری بهره مند شوند.

🔸️سرهنگ حسن رستمیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد:کارکنان وظیفه متولد 72 به قبل که امتیاز والدین آنان کمتر از 27 می باشد،به شرط آنکه تا قبل از نوزدهم آذرماه سال جاری به خدمت اعزام شده اند،می توانند از مقررات قبلی کسر خدمت ایثارگری یعنی به ازای هر ماه حضور در جبهه ،جانبازی و آزادگی ،از 9 روز کسر خدمت بهره مند شوند.

🔸️معاون وظیفه عمومی افزود:کلیه مشمولانی که بعد از تاریخ 19/9/96 به خدمت اعزام شده و یا خواهند شد نیز به شرط اینکه کسر خدمت خود را قبل از تاریخ مذکور در سامانه وظیفه عمومی به ثبت رسانده باشند در شمول مقررات قبل قرار خواهند گرفت.

🔸️این مقام مسئول خاطرنشان کرد:مشمولانی که سابقه جبهه و یا تجمیع جبهه،جانبازی و آزادگی والدین آنان به امتیاز 28و 29 می رسد ،باید با مراجعه به یگان خدمتی والدین،گواهی کسر خدمت منجر به معافیت را دریافت کنند.

🔸️سرهنگ حسن رستمیان در پایان گفت:متقاضیان پس از دریافت گواهی جبهه از طریق نیروهای مسلح و گواهی جانبازی و آزادگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران،در صورت نیاز به تلفیق سوابق مذکور ،صرفا مب ایست از طریق وظیفه عمومی اقدام کنند.

کانل تلگرام پلیس+10

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۶

نظرات  (۳۷)

سلام
من در حال خدمت هستم و متولد ٧٢ می باشم . دارای غیبت سنواتی بودم و عفو رهبری خوردم میخواستم ببینم میتونم از امتیاز کسری ماهی ٩ روز استفاده کنم . ممنون مسشم اگه کسی اطلاع داره جواب بده
خب اینو که قبلا گفتن . خبر جدید . مثلا بگن . کسانیکه ۲۸ و ۲۹ ندارن و زیر این رقم‌هستن می تونن ماهی ۹ روز رو بگیرن‌. حتما باید قبل از ۱۹ آذر باشیم؟ گناه من چیه که بابام ۲۴ ماه جبهه رفته؟
سلام.پدر من ۲۴ماه کسری داره ولی من چون غایبم نمیتونم ازش استفاده کنم اخه چرا ؟این انصافه؟؟
سلام خسته نباشید من اقدام کردم ولی هنوز نامه پستی برام نرسید و همچنین پیامک هم دریافت کردم برای معافیت مدت اومدن نامه چ مدت طول میکشه ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏻
پاسخ:
با مشاورین نظام وظیفه با شماره 096480 از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۲ صبح تماس بگیرین
این قانون بزرگترین ظلم در حق سر بازان می باشد. یک ذره عدالت رعایت نشده. باید به ازای هر یک ماه جبهه یا آزادی یا جانباز درصدی از خدمت سربازان کسر شود. بدترین قانون در طول تاریخ هست. 
این قانون بزرگترین ظلم در حق سر بازان می باشد. یک ذره عدالت رعایت نشده. باید به ازای هر یک ماه جبهه یا آزادگی یا جانباز درصدی از خدمت سربازان کسر شود. بدترین قانون در طول تاریخ هست.  هر روز هم که تکرار می شود خبر جدیدی که نیست. این از شاهکاری نظام وظیفه و نمایندگان زحمت کش می باشد الحق که آبروی هر قانونگذار زیر سوال بردید. 
سلام :امیدوارم که فکری به حال خوزستان که بعداز قطعنامه جبهه های جنوب فعال بوده اند نمونه اش اشاره میکنم هجوم بعث عراق به خوزستان وورودحزب بعث عراق وگرفتن نیمی ازجاده آبادان خرمشهر آیااین حق است که فقط روزتصویب قطعنامه برای خوزستان جزو کسرخدمت حساب شود بااین حال که جبهه‌های جنوب فعال بودن اونم جزو مناطق عملیاتی هم حسابش نکردن فکرنکنم این حق ماباشدامیدوارم که مسولین کمی راجب جبهه‌های جنوب لاقل ازافرادگمنام آن زمان تحقیق میکردن که جبهه های جنوب چه خبربودبعدبرای مردم تصمیم میگرفتن به خداقسم این حق مانیست کمی فکر کنید؟جوابش باشما. ........وامیدوارم که حق هیچکس پایمال نشود چون هیچ چیزازدیدخداوندباری تعالا پنهان نخواهند ماند 
سلام
آخه این انصافه که ما دوتا برادریم هر دو با هم سربازیم ، برادرم متولد 73 - خودمم 77 
سابقه جبهه پدرم 25 ماهه. و هیچکدوم این طرح ها که دادین شامل ما نمیشه.
هر دومون نمی تونیم از کسری استفاده کنیم . ( به خدا این حق الناس ) 
یه فکری کنید ............
سلام
آخه این انصافه که ما دوتا برادریم هر دو با هم سربازیم ، برادرم متولد 73 - خودمم 77 
سابقه جبهه پدرم 25 ماهه. و هیچکدوم این طرح ها که دادین شامل ما نمیشه.
هر دومون نمی تونیم از کسری استفاده کنیم . ( به خدا این حق الناس ) 
یه فکری کنید ............
متولد ۷۳ به بالا که شامل کسری نمیشه چیکار کنه؟ بهش ظلم نمیشه آیا؟
خاک بر سر من که تو چنین مملکتی زندگی میکنم این قانون کجاش عدالته
۱۶ اسفند ۹۶ ، ۱۸:۱۶ حسین شوقی ولی پور
سلام پسرمن 73هست در حال خدمت هست من 24 ماه جبه دارم تک فرزندم هست شرایت من چی میشه
سلام تکلیف منی که بابام 24 ماه جبه داره و متولد 73 هستم چیه اقا من ماهی 9 روز هم بدن بهم تمومم اخه این چه قانونیه بیان همون قانون قبلو شرایط سنشو وردارن فقط والا
با سلام من متولد ۶۹ هستم و پدرم ۲۱ ماه جبهه داره، ولی ثبت نشده. چاره چیه؟ کسری بهم تعلق میگیره یا نه؟

الان تعدادی از سربازان در حال حاضر مشغول خدمت هستن ولی متولد ۷۲ نیستن و بعد از ۷۲ هستن و از طرفی پدرانشان دارای جانبازی با درصد های مختلف زیر ۲۵ درصد هستن و یا سوابق جبهه زیر ۲۷ و ۲۸ هستن و میتوانند برابر قوانین مصوب مجلس از امتیاز جبهه و جانبازی برای اعمال کسر خدمت و ترخیص فرزندانشان از خدمت که هم اکنون طی خدمت سربازی هستن با برداشتن شرط سنی این امکان برای آن ها میسر میشود اگر واقعا سردار کمالی و سایر مسئولین ناجا میخواهند عدالت رعایت شود و ارزش جانبازی و ایثارگری را حفظ کنند و حسادت هایشان را کنار بزارن با برداشتن شرط سنی اجازه ی استفاده از این امتیاز را برای جامعه ی ایثارگران و جانبازان فراهم نمایند
این بزرگترین ظلم در حق سربازان متولدین73به بالاست که درحال خدمت هستند و این قانون به دردشان نمیخورد.کاش دقیق تر قانون گذاری میکردند
با سلام.. این قانون تنها برای موارد خاص و افراد خاص هست؟ چرا یه قانون شسته رفته نمیذارین که همه استفاده کنن.. اگه نمیتونین، از مردم نظرسنجی کنین کمکتون میکنیم... طرح پیشنهاد بذارین.. قانون تکراری چیزی واسه گفتن نداره...
 دو دو تا ۱۶ تا کی به کیه!!!!!.آخه اینهمه هم هرج و مرج میشه یکی نیس به داد این همه فرزند ایثار گر برسه که به خاطر بی مسئولیتی چن تا مسئول قربانی این بی عدالتی میشن
باسلام این چه وضعیه چرا جانبازان نیروهای مسلح نمی‌توانند از کسری خدمت ومعافیت استفاده کنند چرا جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند اما جانبازان نیروهای مسلح نه .این چه وضعیه تو کشور ؟  زاده کمند در ستاد کل نیروهای مسلح و سردار کمالی دارن چه بلایی سر جانبازان میارن 
سلام چرا قانونی که درمجلس تصویب شد را شما انجام نمی دهید چرا شما کاسه داغ تراز آش می شوید
سلام خواهشن مطالب اعلام شده را کامل بنویسید  تا بحال برای متقاضییان جوابگو نبوده ایا به مرور مدت کسر خدمت های کمتر راعلام میکنن که قابل استفاده دیگران باشد یا فقط ۲۸و۲۹ ماه قابل استفاده میباشد
این قانون واقعا ظالمانه است برای سربازانی که زیر ۲۸ماه سابقه دارن 
همون قانون قبلی که به ازای یک ماه جبهه ۱۸روز کسر خدمت میدادن مگه چه ایرادی داشت که عوضش کردین ، به همه به نسبت خدمتشون میرسید واستفاده میکردن اینجوری کسانی که زیر۲۸دارن زمانی بهشون میرسه که دیگه بدردشون نمیخوره ،این عین بی عدالتیه
با سلام تا این تاریخ قانونی به بدی قانون جدید سربازی در راستای کسر خدمت و معافیت فرزندان جانباز ندیدم ظلم و بیعدالتی مطلق . کدوم آقازاده ۲۸ و با ۲۹ بوده که اینجوری تصویب کردید . پسر من ۲۷ و نیم امتیاز داره همسرم جانباز ریه و هر دوهفته بیمارستان بستر ی میشه  به وجود پسرم نیاز بود ولی الان در خدمت هست فکری بکنید مسوولانی که حقوق میگیرین و اینجوری قوانین تصویب میکنید خجالت از روی جانبازان بکشید 
با سلام تا این تاریخ قانونی به بدی قانون جدید سربازی در راستای کسر خدمت و معافیت فرزندان جانباز ندیدم ظلم و بیعدالتی مطلق . کدوم آقازاده ۲۸ و با ۲۹ بوده که اینجوری تصویب کردید . پسر من ۲۷ و نیم امتیاز داره همسرم جانباز ریه و هر دوهفته بیمارستان بستر ی میشه  به وجود پسرم نیاز بود ولی الان در خدمت هست فکری بکنید مسوولانی که حقوق میگیرین و اینجوری قوانین تصویب میکنید خجالت از روی جانبازان بکشید 
با سلام تا این تاریخ قانونی به بدی قانون جدید سربازی در راستای کسر خدمت و معافیت فرزندان جانباز ندیدم ظلم و بیعدالتی مطلق . کدوم آقازاده ۲۸ و با ۲۹ بوده که اینجوری تصویب کردید . پسر من ۲۷ و نیم امتیاز داره همسرم جانباز ریه و هر دوهفته بیمارستان بستر ی میشه  به وجود پسرم نیاز بود ولی الان در خدمت هست فکری بکنید مسوولانی که حقوق میگیرین و اینجوری قوانین تصویب میکنید خجالت از روی جانبازان بکشید 
سلام، مگر طبق ماده 7 تصویب نامه شماره 4422/ ت 38051 ک  مورخ 14/ 1 / 1389 کمیسیون موضوع اصلی 138 قانون اساسی مبنی بر آیین نامه اجرایی درصد جانبازی، از تاریخ تصویب نامه مذکور، کلیه مدارک جانبازی صادره توسط مراجع قانونی تعیین شده به شرح ذیل نمی با شد:1_ احراز مجروحیت جانبازی کارکنان نیروهایی مسلح توسط کمیسیونها مربوط در قوانین و مقررات نیروهایی مسلح.2_ احراز مجروحیت جانبازی بسیجیان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. 3_ احراز مجروحیت سایر افراد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران.
نمیدونم هرروز یه حرفی میزنن,مملکت صاحب نداره,یه روز میگن هرماه جهبه یه ماه کسری میخوره ,بعدش میگن ۲۸,۲۹ماه معاف میشن,دوباره فردا پس فردا میگن اونایی که کمتر از ۲۴ ماه جهبه دارن باید براشون اضافه خدمت بزنیم,نه سرقضیه معلومه نه تهش ,فقط خدا به ما رحم کنه
سلام پس تکلیف متولدین 73 چی میشه.آخه نمیخوان این نمایندگان خانه ملت که با رای ما به مجلس رفتن کاری واسه ما بکنن
۱۷ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۰۵ حسین براتی
با عرض ادب و احترام 
من پدرم مجموع جانبازی و جبهه اش 28ماه است و واسه گواهی جبهه اش از سپاه اقدام کرده ام که گفته اند بعد از عید مراجعه کن فعلا نمیتوانیم نامه به شما بدهیم
سوال من این است که تا کی وقت دارد؟؟؟
واقعا بی عدالتی محض قانونتون خیلی بده ته بی عدالتیه

من میخواهم به خدمت سردار کمالی و همکارانشان و مسئولین ناجا و همچنین قانون گذاران در مجلس عرض کنم این تضمینی که در خصوص مناطق عملیاتی گرفتند کاملا غیر منطقی است و نیاز است با بررسی دقیق تجدید نظر شود به طور مثال یک نظامی در داخل ستاد لشگر ۶۴ و یا در داخل ستاد تیپ سقز و امثالهم خدمت نموده برای وی مرکز استان ارومیه  را منطقه ی عملیاتی محسوب میکنند ولی مناطقی از قبیل ارتفاعات میمک چنگوله دهلران مهران  موسیان و سایر خطوط مرزی را که نیرو های مسلح مستقر بودند و همه روزه در اون‌مناطق با گرمای ۵۰ درجه خدمت می نمودند و با دشمن درگیر بوده و تا کنون هم با منافقین درگیر میباشند منطقه ی عملیاتی حساب نمیشود آیا این انصاف است من فکر میکنم مسئولین چون خودشان در اون مقطع در مناطق مثل شمالغرب و حومه ی لشگر ۲۸ سنندج بودند قانون را به منظور بهره برداری و امتیاز گیری برای خودشان در نظر گرفتن و آحاد رزمندگان را در نظر نگرفتند و این امر تشابه این دارد که مرغ پخته هم به این تصمیم ها خنده اش میگیرد مگر میشود کسی در مرکز استان داخل ستاد لشگر خدمت کند از منطقه ی عملیاتی استفاده نماید ولی سایر رزمندگان که در منطقه ی خورستان و ایلام خدمت می نمایند ازین امتیاز برخوردار نباشند درود به شرف شما مغز فسیلان 
من بابام مریضه و۸۵سال سن داره داداشم رفته سر زندگیش کسی پیش بابام نیست چرا معافیت شامل بنده نمیشه توراخدا به ایمیلم جواب بدید.ممنون
پاسخ:
لطفا با مشا نظام وظیفه با شماره 096480 از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۲ صبح تماس بگیرین
۱۷ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۲۸ حسین محمودزاده
با عرض سلام وخسته نباشید من اعزامی 1396/10/1 هستم این قانون شامل من نمیشود این واقعا بی انصافیه لطفا در شرط کردن زمان اعزام تجدید نظر بفرمایید
با عرض سلام وقت بخیر؛ از نظر من بزرگترین ایراد این قانون مشخص کردن سقف ۲۰/۰۰۰ هزار نفر در سال است که مطمعنأ با اعمال این سقف در سال به طور حتم یک تعدادی افراد مثل من با سابقه ۲۲ماه از فرصت کسر در خدمت محروم می شوند پیشنهاد میکنم به جایی اعمال سی روز کسری برای یک ماه سابقه؛ ۲۰ روز کسری در نظر گرفته بشود ولی دیگر بتواند همه این کسری را در سال جدید اعمال کنند.
سلام من متولد بعد 72هستم چرا باید مارو شامل نشه این بی انصافی در حق منو خیلیای دیگس رسیدگی کنین به بحرفای این سربازا
۲۰ اسفند ۹۶ ، ۱۵:۵۴ علی اسماعیلی
سلام. زمان ثبت نام می گفتن به عزای یک ماه ایثارگری یک ما کسری می دهند حالا گفتین از متولدن ۷۲
ایا باید حتما 28 ماه منطقه باشه؟اگه در زمان جنگ وتار همان تاریخ اما تهران بوده باشه چی؟ایا تعلق میگیره؟خواهش میکنم ی جواب بدید
پاسخ:
سلام لطفا با مشاورین نظام وظیفه با شماره 096480 از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۲ صبح تماس بگیرین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی